Look by Linn

...en mamma vet.. min älskade Julian

Idag hade vi möte på Vittra. Logopeden Fredrik, barnspykologen Eva, Mia och Camilla från Italien ochs å han jag var med på en del av mötet (tackar Helena som var tvunegna att jobba och inte kunde göra sina naglar, just då).
Som jag har väntat på vad Eva har kommit fram till efter alla träffar och tester med Julian.
Hon tycker att han har det sociala och  lite sen med språket men problemet är att han är "hyperaktiv" han måste ha nått nytt att göra, rastlös. Frågade rakt ut om hon trodde han hade nån diagnos ex adhd?!
Ja, det tror jag. sa hon. Men det måste BUP avgöra. Jag skickar en remiss dit så han får komma på mer tester.
Det vi ska satsa på nu det är så att hans "hyperaktivitet" gör sig bäst på dagis och hemma.
Jag kände det på mig. En mamma vet.
Nu känner jag mig mer lugn, har fått lite svar på min magkänsla men vill veta mer.
Logopeden sa att Julian gjort stora framsteg, är en av de mest sociala av de barn han träffat. Alltid, glad, framåt.
Jag blev så oerhört glad av att höra det.
Eva lovordade honom också, Julians vilja att göra sig förstod och hans sociala kompetens gör att språket inte är nått problem, just nu. Alla hans kompisar på dagis förstår honom.
Och fröknarna gav också bara positiv feedback.
Ett bra möte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar